Interim kundtjänstchef
Anna-Lena, Interimkonsult
Inriktning:
Interim Kundtjänstchef
Expertisområden:
Ledarskap, försäljning, affärsutveckling, organisations- och processutveckling, digital transformation, projektledning
Konsult:
54744
Tidigare erfarenheter i karriären:
Anna-Lena är en mycket engagerad och driven konsult som tar sig an sina uppdrag med målet att överträffa uppdragsgivarens förväntningar. En relationsbyggare ut i fingerspetsarna som snabbt skapar stort förtroende både hos uppdragsgivare, kollegor och medarbetare.
Med över 30 års erfarenhet inom försäljning och 25 år i ledande positioner är hon en uppskattad interimkonsult där kundservice ligger henne mycket varmt om hjärtat.
Hennes styrka är att snabbt sätta sig in i processer och flöden, utveckla och effektivisera samtidigt som hon lär känna medarbetarna och bygger förtroende.
Anna-Lena har alltid kunden och affären i fokus och anser att det är viktigt att förstå kundernas förväntningsbild av leverans. Att bygga förtroende och långsiktiga affärsrelationer med kunderna är a och o, att förstå varandras värde och tillsammans skapa de bästa förutsättningarna.
I vilken typ av uppdrag skall man använda sig av hennes kompetens?
Uppdrag som innebär att bygga upp en kundfokuserad kundtjänst med fullt personal- och funktionsansvar är en perfekt match för Anna-Lena. Hon har gedigen erfarenhet av att analysera nuläget för att sedan genomföra organisationsförändringar, utveckla och tydliggöra avdelningens roll, ansvar och befogenheter samt upprätta och följa upp mål och KPI:er.
Att skapa kundinsikt genom insamling av kundernas förväntningar och att öka kundnöjdheten är centrala delar som bidrar till uppbyggnaden av avdelningen. Utifrån detta säkerställer hon medarbetarnas kompetens och eventuella behov av utbildning för att kunna vårda och utveckla kundrelationerna.
Anna-Lenas breda erfarenhet inom försäljning, ledarskap, organisationsutveckling och service gör att hon har lätt för att se helhetsbilden och säljlogiken, där hon alltid strävar efter att skapa effektiva processer som gynnar både kund och företag.
Branscher: Partihandel, detaljhandel, tjänsteförsäljning, återvinning, avfallshantering.
Expertisområden: Ledarskap, service, försäljning inkl kund- och affärsutveckling, organisations- och processutveckling, digital transformation, förändringsledning, projektledning, chefsstöd, rekrytering, arbetsrätt inkl förhandlingar, mentorskap.
Utbildningsnivå: Diplomerad företagsledare, ledarskap, sälj, projektledning, kommunikation, presentationsteknik, certifierad HR-strateg, certifierad i Everything DISC, BAM/arbetsmiljö, elteknisk gymnasieingenjör.
Ersättning: 900-1250 sek/h beroende på uppdragets omfattning.
Se fler Interimkonsulter
Interim Affärsutvecklingschef
Interim Försäljningschef
Interim Försäljningschef
Interim COO
Kontakta oss om du vill ha hjälp med rekrytering inom interim
För att göra framgångsrik rekrytering inom affärsnära interima tjänster behöver man ha kunskap om både affärer och rekrytering. Vi har den kunskapen, och det gör att du som kund kan förlita dig på att vi kommer lösa ert behov med kandidater som snabbt bidrar med affärsnytta.