Interimsledarskap ses idag som ett eget yrke som blivit allt vanligare de senaste åren. Mycket talar för att den trenden kommer fortsätta när omvärlden är oförutsägbar och företag har behov av förändringsarbete. Ett interimsuppdrag ställer helt andra krav på både interimsledaren och uppdragsgivaren än en traditionell anställning.
Johan Seltborg har jobbat som interimschef i fem år och har haft roller som vd och försäljningschef i vitt skilda branscher. Han är aktuell med boken ”Ledarskap på besök – 15 framgångsfaktorer för att lyckas som interimschef”. Boken är en praktisk och underhållande guidebok som riktar sig både till interimschefer, uppdragsgivare och förmedlare av interimstjänster.
Den 23 februari har vi äran att gästas av Johan som kommer att dela med sig av de viktigaste framgångsfaktorerna för att lyckas med interimsuppdrag, både utifrån interimsledarens och uppdragsgivarens perspektiv. Han belyser de vanligaste fallgroparna och reder också ut vad det innebär att ”landa springande i uppdraget”, skillnaden mellan uppdragsbeskrivning och befattningsbeskrivning samt hur ett förändringsuppdrag kan se ut.
I vårt bolag Made for Sales ligger fokus på rekrytering till affärsnära roller inom framför allt försäljning och marknad. Vi har på senare år noterat en ökad efterfrågan på snabbare och flexiblare rekryteringslösningar och därför väljer vi nu att ta steget fullt ut och startar ett nytt bolag som skall fokusera på affärsnära roller inom interimsledarskap. Namnet på bolaget är Made for Interim och med den här högintressanta föreläsningen ser vi också fram emot att välkomna dig till vårt nätverk och starta en, som vi hoppas, långsiktig relation tillsammans!